Urban Encounters Instagram-valokuvanäyttely

23 instagram-valokuvaajaa 13 maasta, neljältä mantereelta, 69 valokuvaa yhteisenä teemanaan ”Urbaaneja kohtaamisia” – tätä kaikkea on instagram-yhteisön korkeatasoinen ja mielenkiintoinen näyttely ennennäkemättömistä kuvista Helsinki Desing Weekille!

Instagram on paljon enemmän kuin #selfie, #cutepuppy tai #sexygirl. Se on valokuvausyhteisö, joka tuottaa myös kunnianhimoista valokuvausta kattaen kaikki teemat.

Mutta ennenkaikkea instagram on yhteisö. Se on maailmanlaajuinen yhteisö, jota sitoo yhteen kiinnostus valokuvaukseen ja halu tavata muita kuvaajia, jakaa tietoa, käydä yhteisillä kuvausretkillä ja oppia paremmaksi kuvaajaksi.

Instagram lanseerattiin lokakuussa 2010. Sen jälkeen sivustolla on julkaistu yli 20 miljardia valokuvaa. Nykyään instagramilla on 300 miljoonaa aktiivista käyttäjää joka kuukausi, 75 miljoonaa käyttäjää päivittäin (tammikuu 2015), 70 miljoonaa kuvaa joka päivä, 2,5 miljardia tykkäystä päivittäin – 8500 tykkäystä joka sekuntti ja 1000 kommenttia joka sekuntti.

Hillo Helsinki on tuottanut Kaupunkitilaan valokuvanäyttelyn, jolla on 1,4 miljoonaa katselijaa jo omasta takaa – se on näyttelyyn osallistuvien kuvaajien seuraajien määrä. Kuvat julkaistaan instagramissa samanaikaisesti näyttelyn kanssa.

Näyttely peilaa kuvaajien näkemyksiä urbaaneista kohtaamisista, lähtökohtana eri tavat katsoa ja tulkita kaupunkielämää, erilaiset editointityylit ja erilaiset kulttuurit. Näyttely on ikkuna tämän päivän korkealaatuiseen mobiilikuvaukseen; kaikki kuvat on otettu ja editoitu älypuhelimien ja tablettien kameroilla ja sovelluksilla.

Näyttely oli osa Helsinki Design Weekin Kaupunkitilaa, kierrätetyistä konteista toteutettua ”kylää” Vanhan Kauppahallin kupeessa. Nyt näyttely on siirtynyt Hei Helsinki galleriaan, jossa se on esillä 13.10.2015 asti joka päivä, ma–pe 10–18 ja la–su 12–16.
Osoite on Aleksanterinkatu 28 eli Kiseleffin talo, 2. kerros.

 

23 instagram photographers from 13 countries, four continents, 69 photographs – this is Urban Encounters exhibition, part of Helsinki Design Week.

Instagram is much more than #selfie, #cutepuppy or #sexygirl. It is a photography community, that also produces ambitious visions in the art of photography. At the moment instagram has 300 million active users every month, 75 million users on a daily basis. They post 700 million photos every day, share 2,5 billion likes every day, and write 1000 comments every second.

This photo exhibition has 1,4 million viewers already – that is the amount of followers the exhibition’s photographers have. The theme of the exhibition is Urban Encounters, and it reflects the photographers’ different ways of looking and reading their surroundings, different styles and cultures.

The exhibition is a window to today’s high quality mobile photography; all the photos have been taken and edited with smart phones only. Hillo Helsinki is happy to have been able to produce and curate this most interesting photography exhibition.

 

Vastaa